onsdag 13 februari 2013

Klinkers i teknikrummet


I oktober fick jag i uppdrag att fuktspärra och lägga klinkers i teknikrummet.
Vi hade en ackumulatortank där inne som vi hängde upp i taket under tiden
och det var väldigt ont om plats att röra sig på.
Anledningen till att den måste va där inne var för att den är för stor för att gå igenom en dörröppning,
därför stod den även på plattan den dagen elementen till huset kom.


Jag började med att rulla ut några lager ångspärr.



Sedan var det dags för hörn...



och remsor som klistrades fast med gummimassa.



Ett tätark runt golvsilen
och sedan rollade jag ut 2 lager gummimassa över hela golvet.



Här ser man hur tanken är upphängd i glesläkten med spännband.
Jag kan lova att det inte var lätt att lägga klinkers under den.
Man måste snurra på den emellanåt för att fötterna på den var i vägen.
Utrymmet i hörnet bakom den var inte heller så generöst tilltaget.



Den glada plattläggaren.



Det värsta är över,
dags att sätta golvsilen på plats.



Så här såg det ut när jag var klar för dagen.



Följande dag kapade Peik till bitarna som skulle va längs kanterna och satte dit dom.



Fogmassan utsmetad och avsvabbad.



Slutresultatet.
Inte så illa om jag får säga det själv.



Sen kunde vi äntligen ta ner tanken och ställa den på plats i hörnet.
Här har även den mindre tanken kommit in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar